23 Nisan 2014 Çarşamba

NAHİT MENTEŞE; Aydın Milletvekili - İçişleri, Enerji ve Milli Eğitim Bakanı.

Nahit Menteşe 
NAHİT MENTEŞE














Doğum: 1932, Aydın, Siyasetçi
Eski Aydın Milletvekili, Eski Bakan
Nahit Menteşe'nin 1968-1996 yılları arasında yaptığı bakanlıklar;
Gümrük ve Tekel, Enerji ve Tabii Kaynaklar, Ulaştırma, Turizm ve Tanıtma, Milli Eğitim, İçişleri Bakanlığı ve Başbakan Yardımcılığı. 
Nahit Menteşe 
(Doğum. 1932, Aydın, Türkiye), Türk siyasetçi.
İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'ni bitirmiştir. Bir süre avukatlık yapmış, daha sonra politikaya atılmıştır. Adalet Partisi aydın il başkanı oldu. 1965’te aydın milletvekili seçildi. Demirel hükümeti’nde gümrük ve tekel bakanlığı görevinde bulundu (1968-1969). 1969 seçimlerinde milletvekilliğini korudu, ikinci Demirel hükümeti’nde ulaştırma bakanlığı (1969-1970), ikinci ve üçüncü Demirel hükümetleri’nde (1970-1971) enerji ve tabii kaynaklar bakanlığı yaptı. 1973 ve 1977 seçimlerinde yeniden aydın milletvekili seçildi. AP Genel Sekreteri oldu. Süleyman Demirel’in kurduğu hükümette turizm ve tanıtma bakanı, 1977’de ise Milli Eğitim Bakanı olarak görev yaptı. Daha sonraki yıllarda Doğru Yol Partisi’ne geçti. Tansu Çiller’in kurduğu hükümetlerde içişleri bakanlığı dahil olmak üzere çeşitli bakanlıklarda bulundu.
2.(xiii), 3.(xiv), 4.(xv), 5.(xvi), xix ve xx. dönem Aydın Milletvekilliği yaptı.
Nahit Menteşe: 
Yolsuzluk Varsa Hükümet Üzerine Gitmek Zorunda
24 Aralık 2013 [5465128] CİHAN
Içişleri eski Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Nahit Menteşe, yolsuzluk olunca mutlaka üzerine gidilmesi gerektiğini belirterek, "Benim zamanımda Istanbul vali yardımcısı için bir ihbar vaki oldu, hemen derhal onu görevden aldım ve mahkemeye verdim." dedi.
Içişleri eski Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Nahit Menteşe, yolsuzluk olunca mutlaka üzerine gidilmesi gerektiğini belirterek, "Benim zamanımda İstanbul vali yardımcısı için bir ihbar vaki oldu, hemen derhal onu görevden aldım ve mahkemeye verdim." dedi.
Içişleri eski Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Nahit Menteşe, yolsuzluk ve rüşvet operasyonu ile ilgili açıklamasında, yolsuzluk olunca mutlaka üzerine gidilmesi gerektiğini belirtti. Menteşe, “Benim zamanımda İstanbul vali yardımcısı için bir ihbar vaki oldu, hemen derhal onu görevden aldım ve mahkemeye verdim. Nerede yolsuzluk varsa hükümet, devlet onun üzerine gitmek mecburiyetindedir. Soruşturma kapsamında adı geçen 4 bakanın istifa etmek istediği dile getirildi, bunları Başbakan'ın dikkate almadığı ifade edildi. Onun için suç varsa Başbakan'ın da olması lazım.” diye konuştu. Menteşe, Adlî Kolluk Yönetmeliği’nde yapılan değişikliği de doğru bulmadığını dile getirdi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder